Planlæg kommunikationen på Facebook

Facebook har efterhånden været populært i en hel del år, men alligevel ser man stadig rigtig mange virksomheder, hvis kommunikation på Facebook halter gevaldigt. Jeg vil derfor nu slå et slag for, at virksomhederne sætter sig ned og planlægger kommunikationen på Facebook, så både brugerne og virksomheden får mere ud af det. Her er 5 gode råd til at komme i gang med at skabe en bedre kommunikation på Facebook for virksomheder.

5 gode råd til virksomheders kommunikation på Facebook

  1. Opdater organisationens side jævnligt. Et opslag en gang om måneden er ikke nok til at få brugerne til at synes godt om din side, fordi de ikke vil kunne se den umiddelbare fordel ved ved det.
  2. Varier dine opslag. Dine opslag skal være en fornuftig blanding af tekst, link og billeder. Den fornuftige blanding er afhængig af din virksomheds branche. For nogle brancher er det mere logisk med mange billeder end for andre.
  3. Hvilken værdi giver opslaget dine brugere? Hver gang du laver et opslag, skal du spørge dig selv, hvilken værdi dit opslag giver brugerne. Hvis det ikke giver brugerne værdi, bør du måske ikke lave opslaget.
  4. Udnyt højtiderne ved at kommunikere i forbindelse med dem. Det gælder både de officielle højtider som påske og jul, men også virksomhedens egne højtider som eksempelvis jubilæum og torsdagskage. Lav opslag der er højtidsrelateret på den ene eller den anden måde. Tænk gerne ud af boksen. Husk at kommunikere både før, under og efter højtiderne for at skabe mere aktivitet.
  5. Skab engagement hos brugerne. Find ud af hvad dine modtagere reagerer på. Det er okay at eksperimentere i starten. Det handler om, at du finder organisationens stil og holder den. Engagement kan eksempelvis være at få brugerne til at bestemme, hvilken annonce organisationen skal vælge til et magasin ud fra tre forskellige udkast. Det giver eksponering af dine annoncer og brugerinvolvering, idet du lægger ansvaret over til brugerne.

 

God fornøjelse. Jeg glæder mig til at se bedre kommunikation på Facebook fra din virksomhed.

Én kommentar til “Planlæg kommunikationen på Facebook”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *